Strefa Technologii Uniwersytetu SWPS

Strefa Technologii Uniwersytetu SWPS

Uniwersytet SWPS

Projekt popularyzujący wiedzę o wpływie technologii na społeczeństwo. Przyglądamy się i omawiamy szanse, ale i ryzyka, jakie niesie dla ludzi jej bezprecedensowy rozwój. W ramach wielu webinarów i podcastów, spotkamy się z naukowcami, ekspertami i praktykami, którzy w różny sposób związani są z sektorem IT. Podczas rozmów połączymy merytoryczną, ścisłą wiedzę informatyczną z zagadnieniami społecznymi i humanistycznymi. https://web.swps.pl/strefa-technologii/

Kategorie: Technologia

Słuchaj najnowszego odcinka:

Okazuje się, że moda na vintage dotyczy nie tylko mebli, ubrań, czy innych przedmiotów codziennego użytku, ale także… technologii. Zaskakujące o tyle, że technologie kojarzone są raczej z galopującym postępem niż oglądaniem się wstecz. Tymczasem „dawaniem drugiego życia” zainteresowali się także projektanci gier komputerowych. Dlaczego znajomość historii programowania gier może być cennym źródłem wiedzy i inspiracji dla współczesnych programistów? Jakie wyzwania wiążą się z tworzeniem gier na starych platformach? W jaki sposób zaadaptować klasyczne techniki do nowoczesnych standardów? Czy może to mieć zauważalny wpływ na dzisiejsze procesy projektowe? Kim są entuzjaści retro-gamingu i w jakim stopniu różnią się od zwolenników współczesnych rozwiązań? Historię projektowania gier oraz ewolucję technik projektowych prześledził ekspert, praktyk game designu – Marcin Rusinowski w rozmowie z Audio Leadem i znawcą nowych mediów – Łukaszem Szałankiewiczem. Spotkanie odbyło się w ramach podcastu Przeszłość gier, przyszłość kodu – programowanie na starych i nowych platformach.

Poprzedni odcinek

  • 79 - Przeszłość gier, przyszłość kodu – programowanie na starych i nowych platformach 
    Thu, 12 Sep 2024
  • 78 - Pułapki i niespodzianki – kulisy produkcji muzyki i dźwięku w grach wideo - Piotr Stachera, Łukasz Szałankiewicz 
    Wed, 7 Aug 2024
  • 77 - Komputerowe kolekcje – historia, wyzwania i wpływ starych technologii - Lesław Leśniak, Łukasz Szałankiewicz 
    Mon, 8 Jul 2024
  • 76 - Początki kultury cyfrowej - jak powstawały pierwsze społeczności internetowe i co po nich pozostało? 
    Sat, 22 Jun 2024
  • 75 - Przełamując bariery, czyli inkluzywna przyszłość gier – ścieżki do lepszej dostępności - Joanna Pigulak, Łukasz Szałankiewicz 
    Tue, 11 Jun 2024
Pokaż więcej odcinków

Więcej polskich podcastów z gatunku: technologia

Więcej międzynarodowych podcastów z gatunku technologia

Wybierz gatunek podcastu