Strefa Technologii Uniwersytetu SWPS
Uniwersytet SWPS
Projekt popularyzujący wiedzę o wpływie technologii na społeczeństwo. Przyglądamy się i omawiamy szanse, ale i ryzyka, jakie niesie dla ludzi jej bezprecedensowy rozwój. W ramach wielu webinarów i podcastów, spotkamy się z naukowcami, ekspertami i praktykami, którzy w różny sposób związani są z sektorem IT. Podczas rozmów połączymy merytoryczną, ścisłą wiedzę informatyczną z zagadnieniami społecznymi i humanistycznymi. https://web.swps.pl/strefa-technologii/
Kategorie: Technologia
Słuchaj najnowszego odcinka:
Okazuje się, że moda na vintage dotyczy nie tylko mebli, ubrań, czy innych przedmiotów codziennego użytku, ale także… technologii. Zaskakujące o tyle, że technologie kojarzone są raczej z galopującym postępem niż oglądaniem się wstecz. Tymczasem „dawaniem drugiego życia” zainteresowali się także projektanci gier komputerowych. Dlaczego znajomość historii programowania gier może być cennym źródłem wiedzy i inspiracji dla współczesnych programistów? Jakie wyzwania wiążą się z tworzeniem gier na starych platformach? W jaki sposób zaadaptować klasyczne techniki do nowoczesnych standardów? Czy może to mieć zauważalny wpływ na dzisiejsze procesy projektowe? Kim są entuzjaści retro-gamingu i w jakim stopniu różnią się od zwolenników współczesnych rozwiązań? Historię projektowania gier oraz ewolucję technik projektowych prześledził ekspert, praktyk game designu – Marcin Rusinowski w rozmowie z Audio Leadem i znawcą nowych mediów – Łukaszem Szałankiewiczem. Spotkanie odbyło się w ramach podcastu Przeszłość gier, przyszłość kodu – programowanie na starych i nowych platformach.
Poprzedni odcinek
-
79 - Przeszłość gier, przyszłość kodu – programowanie na starych i nowych platformach Thu, 12 Sep 2024
-
78 - Pułapki i niespodzianki – kulisy produkcji muzyki i dźwięku w grach wideo - Piotr Stachera, Łukasz Szałankiewicz Wed, 7 Aug 2024
-
77 - Komputerowe kolekcje – historia, wyzwania i wpływ starych technologii - Lesław Leśniak, Łukasz Szałankiewicz Mon, 8 Jul 2024
-
76 - Początki kultury cyfrowej - jak powstawały pierwsze społeczności internetowe i co po nich pozostało? Sat, 22 Jun 2024
-
75 - Przełamując bariery, czyli inkluzywna przyszłość gier – ścieżki do lepszej dostępności - Joanna Pigulak, Łukasz Szałankiewicz Tue, 11 Jun 2024
-
74 - (Pop)kulturowe wizje AI - o narracjach dotyczących sztucznej inteligencji - dr Kuba Piwowar, dr Maksymilian Bielecki Wed, 29 May 2024
-
73 - Branża gier wideo - jak samorządy kreują środowisko rozwoju Wed, 8 May 2024
-
72 - Zrozumieć cyfrowe pokolenie - rozmowy o internecie między rodzicami a dziećmi - dr Karol Jachymek Tue, 16 Apr 2024
-
71 - Retro Gaming – jak przeszłość gry inspiruje jutro - Adam Frankiewicz, Łukasz Szałankiewicz Mon, 8 Apr 2024
-
70 - Game Design i User Experience – jak tworzyć gry przyjazne graczom? - Daniel Sadowski, Łukasz Szałankiewicz Tue, 5 Mar 2024
-
69 - Współpraca przy tworzeniu gier – od koncepcji do realizacji Tue, 6 Feb 2024
-
68 - Kreatywność w akcji - sztuka i nauka projektowania gier - Rafał Szrajber Thu, 1 Feb 2024
-
67 - Technologia w służbie psychologii - nowe horyzonty interwencji psychologicznych Mon, 29 Jan 2024
-
66 - Automatyzacja testów - umiejętności, ścieżki kariery i przyszłość branży - Justyna Kałek Fri, 26 Jan 2024
-
65 - Odkrywając AI w edukacji - perspektywy i wyzwania - Noemi Gryczko, dr Maksymilian Bielecki Thu, 14 Dec 2023
-
64 - Integracja społeczności gamingowej z popkulturą - Robert Łapiński, Łukasz Szałankiewicz Tue, 12 Dec 2023
-
63 - Projektowanie gier - jak przebiega kontrola jakości? - Michał Staniszewski, Łukasz Szałankiewicz Mon, 4 Dec 2023
-
62 - AI w praktyce - jak efektywnie wykorzystać technologię GPT w codziennym życiu i w pracy Wed, 29 Nov 2023
-
61 - Ewolucja gier grozy - od klasyków do współczesności - dr Marcin Pigulak, Łukasz Szałankiewicz Fri, 3 Nov 2023
-
60 - Sztuczna inteligencja a regulacje prawne - wyzwania, obawy i stanowisko Unii Europejskiej Thu, 2 Nov 2023
-
59 - Gaming a budowanie społeczności i relacji w sieci - Joanna Buganik, Łukasz Szałankiewicz Tue, 3 Oct 2023
-
58 - Branża IT a sztuczna inteligencja - zmiany, możliwości i wyzwania - Marek Malinowski, Jakub Grzesiuk Tue, 26 Sep 2023
-
57 - Metawersum w grach wideo - czym jest i jak działa? - Piotr Buczkowski (TATO), Łukasz Szałankiewicz Mon, 4 Sep 2023
-
56 - Zarządzanie sieciami komputerowymi - kluczowe umiejętności i ścieżki kariery - Damian Michalak Fri, 11 Aug 2023
-
55 - Rynek graczy - o badaniu potrzeb odbiorców pod kątem projektowania - Michał Bobrowski Wed, 2 Aug 2023
-
54 - Anatomia mózgu a efektywność w grach wideo - dr hab. Aneta Brzezicka, dr Natalia Kowalczyk Wed, 26 Jul 2023
-
53 - E-learning - czy po pandemii wykorzystujemy jego potencjał? - Tomasz Walasek, Agnieszka Zbrzezny Wed, 12 Jul 2023
-
52 - Sztuczna Inteligencja w świecie gier - adaptacyjność, realizm i nowe możliwości twórcze Wed, 5 Jul 2023
-
51 - Prawo a sztuczna inteligencja - perspektywy i wyzwania - adw. Patryk Dykas, dr Maksymilian Bielecki Thu, 22 Jun 2023
-
50 - IT Administrator od juniora do seniora - jak zacząć i rozwijać swoją karierę? - Tomasz Stawarski Wed, 7 Jun 2023
-
49 - Motion Capture - zastosowanie przechwytywania ruchu w filmie, animacji i grach wideo Mon, 5 Jun 2023
-
48 - Sztuczna inteligencja w projektowaniu - perspektywy i zagrożenia - David Sypniewski Fri, 19 May 2023
-
47 - Branża IT w obliczu zmian - wyzwania społeczne i technologiczne dla pracowników i pracodawców Fri, 5 May 2023
-
46 - Product manager w branży IT - rola w zespole i możliwości rozwoju - dr Bartosz Jaworski Wed, 26 Apr 2023
-
45 - Projektowanie gier - o procesie tworzenia, czyli od czego zacząć? - Simeon Genew, Magdalena Cielecka Tue, 25 Apr 2023
-
44 - Scenariusz gry cyfrowej - o projektowaniu wciągającej historii - dr Marta Błaszkowska-Nawrocka, dr Maksymilian Bielecki Mon, 3 Apr 2023
-
43 - Jak narzędzia cyfrowe mogą wspierać edukację dzieci z niepełnosprawnością intelektualną? Fri, 31 Mar 2023
-
42 - Front-end developer - od czego zacząć? - Krzysztof Suchecki, Jakub Grzesiuk Fri, 10 Mar 2023
-
41 - Od psychologii do kariery analityka - umiejętności psychologiczne w analizach biznesowych Fri, 3 Mar 2023
-
40 - Back-end Developer - umiejętności i kompetencje na start - Łukasz Pająk, Aleksandra Pszczoła Mon, 13 Feb 2023
-
39 - Algorytmy, które wykluczają - o zagrożeniach wynikających ze stosowania sztucznej inteligencji - dr Kuba Piwowar, dr Maksymilian Bielecki Fri, 3 Feb 2023
-
38 - AI w okulistyce - jak medycyna może wykorzystać przetwarzanie obrazów? Mon, 12 Dec 2022
-
37 - IT Project Manager - umiejętności, obowiązki, kariera - Kamil Puk, Aleksandra Pszczoła Wed, 7 Dec 2022
-
36 - Sztuczna inteligencja w wykrywaniu demencji - dr A. Dziob-Zadworna, A. Żelwetro, dr M. Bielecki Wed, 30 Nov 2022
-
35 - Business analyst - kim jest analityk IT? - Maja Juchner, Aleksandra Pszczoła Tue, 29 Nov 2022
-
34 - Cyberbezpieczeństwo w praktyce - jak możemy chronić naszą prywatność i dane Wed, 26 Oct 2022
-
33 - Cybersecurity - jak zostać specjalistą bezpieczeństwa - Adam Wyka, Jakub Grzesiuk Mon, 24 Oct 2022
-
32 - Programowanie i komponowanie, czyli jak powstaje muzyka do gier - Z. Domaradzka, dr M. Bielecki Fri, 30 Sep 2022
-
31 - UX Designer - jak zostać projektantem doświadczeń użytkownika? - Aga Naplocha, Jakub Grzesiuk Thu, 15 Sep 2022
-
30 - Gry mobilne - sukces w branży technologicznej - K. Maliński (Huuuge Games), dr M. Bielecki Thu, 1 Sep 2022